De identiteit

Onze school behoort tot Openbaar Onderwijs Zwolle en regio waaronder nog 30 andere basisscholen, 1 school voor speciaal basisonderwijs en 3 scholen voor voortgezet onderwijs vallen. Obs De Toekomst is toegankelijk voor alle kinderen, zonder onderscheid in hun maatschappelijke, culturele en levensbeschouwelijke achtergrond. Niet apart, maar samen is het motto van openbaar onderwijs, hier staan wij als school dan ook voor. 

Op OBS De Toekomst staat de leerling centraal. We gaan hierbij uit van de behoeftepiramide van Maslow (1908-1970), een onderwijspsycholoog. Deze piramide doorloopt verschillende fasen van fysiologische behoeften, veiligheidsbehoeften, behoefte aan liefde, behoefte aan waardering naar zelfverwezenlijking. We richten ons vooral op de veiligheidsbehoeften, behoefte aan liefde en behoefte aan waardering. Dit doen we omdat de fysiologische behoeften in Nederland grotendeels automatisch vervuld worden. 

Hieronder een versimpelde weergave van de behoeftepiramide van Maslov. Het is van belang dat elke fase van onder tot boven doorlopen en afgerond wordt. Alleen op die manier kan een individu zich op een prettige wijze ontwikkelen. Wij staan ervoor om onze kinderen hierin te begeleiden en te coachen. De onderwijsbehoeften van het kind staan daarbij voorop. 

Maak jouw eigen website met JouwWeb