Evaluatie

Wij hebben als groep de verschillende onderdelen onderling verdeeld. De grotere opdrachten hebben we gemaakt in tweetallen, zodat je ook hulp had van elkaar en samen de opdracht goed kon uitwerken. De samenwerking in de verschillende tweetallen, maar ook in de grotere groep is op de meeste momenten soepel verlopen. De onenigheid na de eerste samenwerking is op een fijne manier opgelost en er zijn verder geen moeilijkheden voorgekomen. Door de opdracht op te delen, hebben we ervoor gezorgd dat iedereen in de groep ongeveer evenveel werk zal hebben. Het nadeel aan deze manier van werken was dat je soms op elkaar moest wachten, voordat je verder kon. Iedereen heeft zich aan de gemaakte afspraken gehouden, waardoor we de opdracht ruim op tijd klaar hadden. 

 

Het maken van deze opdracht heeft ons als groep verschillende dingen opgebracht. Zo hebben wij geleerd hoe een schoolsite opgezet moet worden. Daarnaast hebben wij als groep in een team gewerkt, wat erg leerzaam is voor later wanneer wij zelf in een schoolteam zitten. 

 

Als groep hebben we dan ook een beter beeld gekregen van de opbouw van de school. We hebben veel gediscussieerd over de visie van onze school, welke kernaspecten vinden we het belangrijkst? Hier hebben we veel verschillende theorieën aan gekoppeld. Hierdoor hebben we allemaal onze visie op het onderwijs verbeterd. Door het lezen van de theorie is onze visie verhelderd en gekoppeld aan literatuur. Verder hebben wij door de formatie ook inzicht gekregen hoe leerkrachten dit op een basisschool verdelen. Je moet namelijk rekening houden met elkaars uren en het is goed om hier een keer mee bezig te zijn geweest. Wij waren er echter ook niet van op de hoogte dat een school meer geld kon krijgen, wanneer er een leerling op school komt met ouders die niet goed geschoold zijn. Dit zijn onder andere punten waar je als school rekening mee moet houden en het is goed dat wij daar nu als ‘toekomstige’ leerkracht mee in aanraking zijn gekomen.

 

Tot slot:
Door samen te werken, als een fictief schoolteam, aan deze opdracht, hebben wij allemaal het gevoel dat OBS de Toekomst echt van ons samen is!